NIBE F2040 og NIBE SPLIT lanseres i mindre versjon

FOR BOLIGER OG NÆRINGSBYGG MED LAVT ENERGIFORBRUK

Luft-vann varmepumpene NIBE F2040 og NIBE SPLIT kompletteres nå med mindre modeller. Varmepumpene er spesielt egnet for boliger og næringsbygg med lavt energiforbruk, og middels til godt isolerte eksisterende boliger. De to nye varmepumpene tilbyr like høy kvalitet og samme produktfordeler som de større modellene.

MER ENERGIEFFEKTIV, KOMPAKT OG LAVERE LYD

Nye F2040 og SPLIT AMS10 kan skilte med lavere lydnivå, forbedret årsvarmefaktor (SCOP) og kompakte mål. Varmepumpene er også utstyrt med en effektiv kjølefunksjon, noe som blir mer og mer aktuelt med godt isolerte hus.

Med denne økte satsingen på mindre inverterstyrte luft-vann varmepumper styrker NIBE sin posisjon og konkurransekraft i et marked hvor behovet for modeller med mindre varmeeffekt vokser.

OFFENSIVT PRISET

NIBE F2040-6 og SPLIT AMS10-6 er kompatible med samtlige SMO styreenheter og VVM innedeler og danner et komplett varmepumpeanlegg.

– Vi ser i mange av forespørslene som kommer inn at F2040-6 og SPLIT AMS10-6 dekker energibehovet, spesielt på nybygg. Med en offensiv pris tror vi de nye modellene blir svært populære, sier Kent Willén, salgssjef for NIBE hos ABK AS.

NIBE F2040

• Tilpasser seg husets varmebehov, og arbeider helt ned til -20 °C
  • Innebygd kjølefunksjon
  • Optimal årsvarmefaktor, grunnet den inverterstyrte kompressoren

NIBE SPLIT

• Driftsklar «Plug & Play»-varmepumpe som gir varme, varmtvann og kjøling
  • Bruker kuldemedium i stedet for vannsirkulasjon mellom inne- og utedel
  • Kan generere varme og varmtvann opp til 58 °C, og arbeider uten problem også når temperaturen utendørs synker til -20 °C

VURDERER DU LUFT TIL VANN-VARMEPUMPE?

Vil du ha råd om hvilken luft-vann varmepumpe du bør velge? La en av våre dyktige, autoriserte varmepumpeforhandlere se nærmere på boligen din og temperaturforholdene, og få en velbegrunnet anbefaling.