Slik kan varmepumpen styres av strømprisene

NIBE Uplink gir huseiere muligheten til å styre og overvåke sin egen NIBE varmepumpe fra hvor som helst. Uplink tilbys nå med tjenesten Smart Price Adaption. Smart Price Adaption er et utmerket verktøy for den som vil ha bedre kontroll på sitt strømforbruk, spare penger og være mer miljøvennlig.

Huseiere som har en timeprisavtale med sin strømleverandør får tilgang til det kommende døgnets strømpriser time for time fra strømbørsen Nord Pool Spot. Ved hjelp av smarte algoritmer drar vi nytte av dette.

Om strømprisene øker i kommende time, tilpasser varmepumpen seg i forkant og senker produksjonen. Når prisene går ned igjen, øker varmepumpen produksjonen. Dette håndteres automatisk og er noe man som kunde slipper å tenke på, og uten at det merkes noen forskjell på komforten. Med denne ekstra funksjonen blir varmepumpen virkelig en integrert del av det smarte hjemmet.

Smart Price Adaption tilpasser helt enkelt forbruket etter når strømprisene er mer gunstig. Avhengig av visse forutsetninger kan man spare 5-10 prosent av energikostnaden.

Dette trenger du for å Komme i gang med Smart price adaption

• NIBE Uplink
  • Strømavtale med timepris