LVI-alan ammattilaiset keräsivät pyöräilemällä rahaa Sylvalle

5.–8.8.2021 järjestetty Watermark-hyväntekeväisyyspyöräily keräsi jo toisen kerran yhteen LVI-alan ammattilaiset, jotka halusivat pyöräillä hyvää. Pyöräilyllä kerättiin rahaa syövänvastaiseen työhön ja kaikki tempauksesta kerätyt rahat lahjoitetaan Sylva ry:lle. Tänä vuonna pyöräilijöiden joukko oli kasvanut jo 40 henkeen. NIBEltä koko reitin polki Aino Kari ja Mikko Mäkelä.

Xylemin myyntijohtaja Mikko Ojanen kertoo, että tänä vuonna pyöräilijät ja Watermark-pyöräilyn partnerit halusivat tukea syöpään sairastuneita lapsia ja nuoria.

”Meillä kaikille on läheisiä, jotka ovat taistelleet syövän kanssa. Siinä tilanteessa elämä muuttuu paljon. Tulevaisuus näyttää epävarmalta ja huoli elämän järjestymisestä on suuri. Tämmöisissä tilanteissa läheisten tuki, mutta myös ulkopuolelta saatu tieto, apu ja neuvonta, ovat äärimmäisen tärkeitä. Tällä tempauksella haluamme tukea Sylvan kallisarvoista työtä”, kertoo Xylemin maajohtaja Mikko Ojanen.

Neljän päivän Watermark-pyöräilyn reitti kiersi Vantaalta Kotkaan, sieltä Lahteen ja Hyvinkään kautta takaisin Vantaalle. Matkaa kertyi yhteensä noin 500 km. Ennen tapahtumaa rahaa oli kasassa jo lähes 5000 €.

Watermark-pyöräilyn partnereina ja järjestäjinä toimivat Xylem Water Solutions Suomi Oy, Dahl Suomi Oy, NIBE Energy Systems Oy ja Flowplus Oy.

Suomessa toteutettiin ensimmäisen Watermark-hyväntekeväisyyspyöräily viime vuonna, jolloin kerättiin rahaa Unicefille. Watermark on Xylemin vastuullisuusohjelman, jonka nimissä Xylemin myyntiyhtiöt toteuttavat erilaisia hyväntekeväisyystempauksia ympäri maailmaa. Watermark-ohjelman avulla myös tuotetaan erilaisia vesipalveluita ja koulutusta maailman heikoimmassa asemassa olevalle väestölle.

NIBEn pyöräilijät Mikko Mäkelä ja Aino Kari